Různá OC nám nabízejí, abychom si u nich otevřeli prodejnu. Triola roste díky propojení firemních prodejen a eshopu
Dnes už rozumíme pojmu lokální výroba. Víme, že je skvělé mít svého výrobce „za humny“, moci s ním komunikovat v češtině a vědět, že firma své zákazníky dobře zná a vyrábí typově právě pro ně. Ne unifikovaně pro další milióny různých lidí na různých kontinentech. Triola o svých zákaznicích ví mnohem více, než kdokoliv jiný.
Primární je vědět, pro koho šijeme
Ten rozdíl ve znalosti zákazníků patří do kategorie přísně tajné – s razítkem TOP SECRET, neboť to jsou informace přímo na tělo. Triola na rozdíl od světových značek ví, kolik centimetrů mají české zákaznice v pase, kolik přes boky a ano – kolik krásných centimetrů přes prsa. Dokonce má zmapováno, jakou barvu kde má zákaznice ráda, kdo dává přednost pohodlí a kdo pevné siluetě. „Česká republika je malý trh, ale i mezi jednotlivými regiony je u nás znatelný rozdíl v tom, co kde ženy rády nosí, jak moc se věnují trendům a jak jsou odvážné. Myslíte snad, že to zajímá výrobce v jihovýchodní Asii,“ vysvětluje situaci vedoucí firemních prodejen Trioly, Helena Hrádková.
Jsme tu blíže zákaznicím – nejvíce za 105 let
Pokud se ptáte, jak takové informace značka získala, tak máme jedinou pádnou odpověď. Vsadila na úzký kontakt se ženami, pro které spodní prádlo a plavky navrhuje a šije. Nová současná Triola vybudovala za téměř dvě desítky let v českých krajích síť 25 firemních prodejen. Snaží se otevírat nové prodejny v nejlepších obchodních centrech v České republice. Právě zde se koncentruje nejvíce návštěvníků. „Pro nás to jsou takové kontaktní Czech Pointy. Informace tu dobrovolně běží oběma směry,“ doplňuje Hrádková. „Naše firemní strategie je mluvit se zákaznicí osobně, vyslechnout si její představy a připomínky a zaimplementovat je do příští kolekce. Myslím, že žádná z konkurenčních značek nezapojuje do tvorby nové kolekce své prodavačky a zákaznice.“ dodává.
Radost z nákupu
Ten slastný okamžik je u nákupu prádla velmi důležitý a u zákaznice nastane jen tehdy, když se propojí tři faktory. „Když máte na pultě velmi kvalitní produkt vyrobený s fortelnou profesionalitou z certifikovaných materiálů. Dále když vám při nákupu umí prodavačka profesionálně i lidsky poradit. A když víte, že u zavedené značky skvěle funguje zákaznický servis. Když jste si jisti, že je o vás postaráno při nákupu i po něm,“ vysvětluje principy úspěchu H. Hrádková, „A to je v našem oboru zásadní. Musíte mít perfektně vyškolený personál podle principů a etiky firmy, neustále své lidi zdokonalovat v odborných dovednostech, ale také je kontrolovat a podle výsledku odměňovat,“ uzavírá manažerka, která má na starosti desítky prodavaček.
Kde máte metr?
Nákup prádla je intimní záležitost a Triola ví, že je dobré věnovat se svým zákaznicím individuálně – v krásném a moderním prostředí prodejen s kultivovaným projevem personálu. Sehrané týmy tvůrců originálního prádla (českých návrhářů, švadlen a dalších výrobních specialistů) se tak ve finální fázi koncentrují do výkonu prodavaček na prodejnách. „Na firemních prodejnách to žije, nic tu není obyčejné,“ přitakává profesionální stylistka prádla, Žaneta Ilutanová. „Pravidelně jezdíme s kolegyní Kamilou Volnerovou do regionů a pořádáme tu oblíbené Styling Days. Je o ně velký zájem, ženy vítáme bublinkami a věnujeme se jim individuálně. Už jsme své zákaznice naučily, aby se nebály pozvat nás do kabinky, abychom jim poradily a prádlo na těle poupravily. Učíme je, jak se přeměřit, jaké prádlo vybírat a jak je v kabince zkoušet. Že je třeba se u toho předklonit, poskočit si atd. Věří nám, jsou spokojené, a tak k nám přivádějí své kamarádky, maminky i dcery,“ komentuje vztahy a situace na firemních prodejnách profesionální stylistka prádla, která svou specifickou práci dělá už více než 12 let. „A víte, co mě u ostatních značek a prodejců prádla nejvíc udivuje? Že na prodejnách prádla nemají k dispozici krejčovský metr! Sami jsme si to několikrát ověřili. Zákaznici tam nepřeměří! Prodavačky jí podají tu velikost, o kterou sama řekne! Absolutně neprofesionální,“ komentuje chyby ostatních značek specialistka.
Jsme první, kdo to názorně ukazuje
Pro Triolu jsou prodejny stále největším prodejním kanálem. „Ale obecně sázíme na propojení online s offline – to je kombinace našeho eshopu a firemních prodejen. Díky tomu rosteme,“ hodnotí vývoj vedoucí prodejen H. Hrádková. „Naše firemky jsou i odběrným místem pro náš eshop. Na eshopu si objednáte i šest modelů a ty si necháte bezplatně poslat na nejbližší firemní prodejnu. Tam si vše s pomocí personálu vyzkoušíte a vyberete. Nebo přidáte něco úplně jiného ze stojanů. O vrácení zbylých modelů se už nezajímáte. To je naše starost. Chceme postupně rozšiřovat síť našich prodejen do míst, kde zatím nejsme. Tak, aby každá žena měla v dostupné vzdálenosti svou prodejnu Triola. Chceme s našimi kvalitními modely a prodejním servisem vytvořit z prádla a z jeho nákupu lovebrand. Něco, na co se zákaznice těší. Už teď vidíme, že máme dobře našlápnuto. Hodně žen se k nám pravidelně vrací a zůstávají nám roky věrné. Deset a více let nakupují u jedné značky, to je přece ta nejlepší vizitka,“ uzavírá Helena Hrádková.