60 let setkávání se spodním prádlem v Paříži

By  |  0 Comments


Veletrh v Paříži má své dobré i špatné chvíle, více či méně úspěšné edice, ale již 60 let zůstává jednou z nejvýznamnějších mezinárodních akcí v oblasti spodního prádla na světě. Právě sem přicházíte pro trendy, průmyslové drby a rozhovory se zástupci světa spodního prádla z celého světa. Právě v Paříži lidé hledají informace o náladě v oboru a nových směrech do budoucna. Jaký byl letošní lednový ročník?
Trochu statistiky
Jubilejní ročník veletrhu spodního prádla Salon International de la Lingerie a doprovodná akce textilních materiálů Interfilière Paris shromáždily širokou skupinu vystavovatelů a návštěvníků z celého světa. Akce potvrdila svou pozici klíčového místa setkání pro průmysl a přilákala jak nákupčí, tak dodavatele materiálů a doplňků pro sektor spodního prádla, plavek a sportovního oblečení. Salon International de la Lingerie představil 260 vystavovatelů, včetně kreativních značek, mladých značek a předních lídrů v oboru, z nichž 30 % tvořily nové značky vystavující na veletrhu poprvé. 70 % vystavovatelů byly značky mimo Francii. Interfilière Paris hostila 170 dodavatelů z různých odvětví, včetně pletenin, krajek, výšivek a doplňků, kde 56 % vystavovatelů zastupovalo mezinárodní trh.
Návštěvníci, z nichž 38 % pocházelo z Francie a 62 % tvořili zahraniční hosté, ocenili estetiku veletrhu, kvalitu konference a inspirativní program akcí. Počet návštěvníků zůstal ve srovnání s předchozím rokem stabilní a přilákal přes 16 000 lidí ze 106 zemí. Tolik suchá fakta a čísla.
Rozmanitost a inovace
Co si podle nás zaslouží uznání, je šíře nabídky prezentovaných produktů na veletrhu, která odrážela různorodost potřeb moderních žen, od ultrasexy spodního prádla, přes pohodlné spodní prádlo s efektem „druhé kůže“ až po plus-size, sportovní, menstruační prádlo, prádlo pro kojící maminky, poporodní, pooperační a wellness. Zajímavým doplňkem byla sekce tělové kosmetiky a erotických vychytávek – posun ke komplexnější nabídce určené ženám, která začíná být viditelná mezi dynamicky fungujícími a rozvíjejícími se butiky.
Z letošního ročníku můžeme usoudit, že budoucnost odvětví budou utvářet produkty, které reagují na individuální potřeby uživatelů a zároveň zvyšují standardy komfortu a designu. Trendy jako inteligentní tkaniny reagující na tělesné teplo, spodní prádlo vyrobené z materiálů s antibakteriálními vlastnostmi a modulární modely, které lze přizpůsobit měnícím se siluetám, ohlašují novou éru v přístupu k designu spodního prádla. Tyto inovace nejen usnadňují každodenní život, ale také otevírají výrobcům dveře k objevování nových technologií a materiálů. Personalizace a zdraví uživatele se stávají prioritou. Zároveň se velmi jasně projevila touha po tradičním korzetářském řemesle – pohádkové výšivce, efektní krajce a důrazu na rafinované detaily. Kvalita, jemnost a francouzská nonšalance se odráží v mnoha prezentovaných kolekcích.
Zelená dohoda se blíží
Interfilière Paris se jednoznačně zaměřila na ekologicky odpovědné materiály a inovace, velký zájem vzbudila nová rostlinná barviva. Značky spodního prádla, reagující na probíhající změny, stále více investují do ekologicky certifikovaných materiálů a technologií, které umožňují přizpůsobit produkty individuálním potřebám uživatelů. Tento vývoj v přístupu k designu odráží touhu průmyslu po harmonii mezi luxusem a udržitelností, což by mohlo mít dlouhodobý dopad na intimní módní průmysl. Podle odborníků z oboru se také zvyšuje informovanost spotřebitelů. „Musíme myslet na post-polyamidovou éru. „Spotřebitelé si uvědomují problémy spojené s uvolňováním mikroplastů do životního prostředí,“ zdůraznila Emmanuelle Bonnetin, ředitelka Rocle by Isabella. Značka právě udělala první krok k udržitelnější módě úspěšným představením rostlinně barveného polyamidu užitého v kolekci plavek. Bugis šel o krok dále a nabízí udržitelnou alternativu pro trh se spodním prádlem: rostlinně barvená tkanina ze lnu a elastanu. Tchajwanská společnost Fabtex se zase zaměřuje na výjimečnou účinnost Umorfilu, bionického vlákna získaného z aminokyselin extrahovaných z rybích šupin. Seznam představených novinek byl opravdu dlouhý.
Nejen veletrhy
Stejně důležité jako to, co se odehrává během veletrhu, jsou doprovodné akce, které poskytují příležitost setkat se s dalšími lidmi z odvětví spodního prádla v neformálnější atmosféře. Značka Dorina, která oslavila rebranding značky, uspořádala pro přátele značky speciální večeři v krásných interiérech jedné z pařížských restaurací. Působivé bylo také místo konání bienále francouzské přehlídky spodního prádla pořádané Francouzskou asociací spodního prádla. Zázemím pro taneční show byla tentokrát aréna v historickém paláci, kdysi sídle zimního cirkusu v Paříži.
Abychom to shrnuli, Salon International de la Lingerie a Interfilière Paris 2024, navzdory všem problémům, s nimiž se toto odvětví potýká, byly svědectvím dynamiky a inovací v tomto odvětví a spojily jak uznávané značky, tak mladé designéry, kteří společně oslavovali budoucnost spodního prádla.
Příští ročník se kvůli olympiádě v Paříži bude konat 8. až 10. září 2024, a ne jako obvykle začátkem července.