Jak snížit za pomoci profesionálních produktových fotografií počet vráceného zboží v e-shopech

By  |  0 Comments

 

Již v roce 2020 nabral na síle rostoucí trend online nakupování. Není pochyb o tom, že to bude pokračovat i v blízké budoucnosti a dobývat nová odvětví trhu. I v tomto online boomu je mnoho obchodů ovlivněno velkým počtem vráceného zboží, což se ukazuje jako problematické a přináší to podnikům náklady. Podle Barclaycard UK nakupující vracejí každý rok pouze ve Velké Británii zboží za 7 miliard GBP. V tomto článku se podíváme na většinu důvodů k vrácení zboží.

Proč lidé vracejí produkty?

 Podle průzkumu společnosti SaleCycle se základní důvody pro vracení produktů uváděné zákazníky týkají věrnosti popisu. 80,2 % uvedlo jako hlavní důvod poškození dodávky nebo rozbitý produkt, zatímco 64,2 % respondentů průzkumu uvedlo nedostatečný popis produktu a 37,2 % se produkt nelíbil. Výzkum také ukázal, že informace o produktu mají klíčový význam. 

Míra vráceného zboží se liší podle kategorie produktu, nicméně informace o něm hrají zásadní roli v tom, jak bude produkt nakupujícím online předveden. Vlastnosti, struktura, barva, popis, vytváří mentální interpretaci produktu v mozku kupujícího.

Je – li zboží bez obalu, představy zákazníků o produktu se setkávají s realitou. Pokud je rozdíl mezi fotografií a skutečností příliš velký, produkt putuje zpět do skladu. Za zmínku stojí, že příliš špatná, ale i příliš dobrá prezentace, může vytvořit rozdíl dostatečně velký na to, aby zákazník produkt vrátil.

Vždy se najdou kupci, kteří mohou být zařazeni do kategorie notoricky známých overshopper, a ti, kteří využívají možnosti vrácení zboží, aby získali zkušenosti s produktem z první ruky, bez úmyslu si zakoupené zboží ponechat. Ostatním klientům bude jistě lépe sloužit vylepšení v podobě popisu produktu. Na mezery v popisech nejlépe odpoví věrohodný vizuální obsah. Otázky měřítka, textury a použití produktu budou řešeny ve statických fotografiích, prezentacích 360 nebo videích. 

Jaké kroky lze podniknout k získání atraktivnějšího a pravdivějšího vizuálního obsahu?

To, co vidíte, je to, co dostanete!

 První princip, který poslouží jako průvodce všemi možnými vylepšeními, je již známé: to, co vidíte, je to, co dostanete. Tím se dostáváme k tomu, abyste svým online nakupujícím představili co nejrealističtější zobrazení produktu. Přemýšlejte, jaký rozdíl jste ochotni tolerovat mezi fotografií produktu a realitou. Na jaké úrovni může marketingová kreativita zakrýt pravdu? A poté se musíte rozhodnout, jak svůj produkt prezentovat. Nejrealističtější fotografie znamenají nepoužívání graficky navržených ilustrací nebo počítačových renderů. Pravidlo je, že jeden obrázek může sdělit více informací (a efektivněji!), než zdlouhavý popis. 

 

Ukažte produkt na lidských modelech

Odborníci se shodli jednomyslně: přítomnost lidských modelů v obsahu produktu má pozitivní dopad na důvěru zákazníků a snížení šancí na vrácení zboží. Pokuste se využít živé modely a maximalizovat výhody jejich přítomnosti.

To bude znamenat, že vaše snímky budou představovat velikost a měřítko produktu ve vztahu k lidskému tělu. Váš zákazník bude schopen promítnout položku do své fantazie a vytvořit záměr nákupu i bez čtení specifikací. Velmi důležité zlepšení, zejména v módě nebo kosmetice.

Lidské modely mohou pomoci představit vlastnosti produktu, jako je materiál, délka sukně ke kolenům nebo vzhled boty přímo na noze. Určují cílovou skupinu – jde-li o verzi pro děti, nebo o typicky dámský nebo pánský střih mikiny.

Oblečení a doplňky, pokud jsou prezentovány bezprostředně na živém modelu, zobrazují primární použití a přibližují zákazníkovi představu, jak to vypadá naživo. Barva rtěnky na různých rtech nebo batoh na zádech cestovatele bude lépe informovat a vyvolávat emoce.

Živé modely vám navíc dávají příležitost ukázat související produkty. Lze vytvářet komplety oděvů nebo sady doplňků a máte příležitost odkazovat na další. Tímto způsobem není mnoho ponecháváno náhodě a představivosti zákazníka jsou nabízeny užitečné rady. 

Zvažte živá modelová videa, která mohou přidat další úroveň informací: jak se materiál chová při ohýbání, při pohybu ve vzduchu? Je to těžký nebo lehký textil? Sledováním krátkého videoklipu může e-shopper produkt vnímat zajímavějším způsobem.

 

Produkujte bohatý obsah

Chcete-li diverzifikovat obsah a poskytnout podrobnější informace, zvažte otočení o 360 stupňů u vašich produktů nebo 3D prezentace a videa o produktech. Žádný jiný typ obsahu neposkytuje podrobné informace o vlastnostech produktu, tvaru a struktuře. Interaktivní otočení mohou lépe vizualizovat produkt v lidském mozku. Mohou také poskytnout skryté informace, které vás nikdy nenapadlo popsat, ale které mohou být důvodem při rozhodování.

Bohatý obsah bude zábavnější sledovat, udrží zákazníka déle na vašem webu a co je nejdůležitější, poskytne spoustu užitečných poznatků o tom, jaký váš produkt ve skutečnosti je.

 

Několik fotografií od spokojených zákazníků.

Dalším dobrým nápadem je obohatit svůj obsah e-shopu fotografiemi od spokojených zákazníků. Požádejte své zákazníky, aby zveřejnili jejich fotografie s produktem v samostatné sekci.

Tím zajistíte, že bude vaše stránka živější, a současně přidáte další zdroj informací o produktu. Získáte přístup ke stylizacím a pozadí, které byste pro svůj produkt jinak nenašli. A zákazníci pochopí, jak produkt funguje u těch, kteří si jej již koupili. 

To vše pravděpodobně sníží míru vratnosti produktů – díky důkazu od jiných zákazníků, bude kupující sebevědomější, a více informací o uplatnění produktu ho může odradit od nákupu „jen k vyzkoušení“.

Crowdsourcing (fotografie od spokojených zákazníků) poslouží také k vašim marketingovým účelům jako způsob získání vizuálních komentářů, a může zákazníky pozitivně zaujmout. Používejte různé hashtagy, organizujte fotografické výzvy a nechte své zákazníky trochu se pochlubit. Uvědomí si, že váš produkt opravdu potřebují.

 

Ukažte správné barvy

Lidé nakupují online na různých zařízeních: chytré telefony, notebooky a stolní počítače. To vás přiměje k tomu, aby váš produkt vypadal na všech obrazovkách a zařízeních co nejpřirozeněji.

Co se stane, když změníte barvy svého produktu na nepřirozenou úroveň? Online zákazník je přesvědčen, že kupuje to, co vidí na obrazovce. V tomto případě však získá produkt, který se nakonec liší od toho, co mu bylo představeno. Důvod vrácení obchodu je jasný.

 

Zvýrazněte texturu produktu

Online obchody jsou přirozeně v horším postavení než pouliční maloobchod, pokud jde o zkušenosti s produkty v reálném životě. Velká část našich nákupů probíhá pomocí našich smyslů zahrnujících dotek a vůni. To platí zejména pro módu a kosmetické výrobky. U produktové fotografie musíte toto omezení splnit tím, že poskytnete co nejlepší senzorický zážitek. Abychom pomohli lidskému mozku vizualizovat produkt jako v reálném životě, je zásadní pečlivě vykreslit texturu a cit materiálu na fotografii. Budete muset odhalit všechny nepravidelnosti povrchu a rozdíly v tom, z čeho je výrobek vyroben.

 

Vyhněte se rozsáhlé postprodukci

Ve snaze prodat produkt byste se mohli dostat do pasti nepotřebné postprodukce. Usilovali byste o atraktivní prezentaci produktu, změnu jeho barev nebo zvýšení ostrosti, což by mohlo vést k vytvoření vizuálních informací, které se odchylují od reality.

Nevěrohodná prezentace produktu je, jak jsme již dříve uvedli, jedním z klíčových důvodů pro vrácení produktu. Abyste našli správnou rovnováhu mezi prodejními a informačními účely fotografie, budete se muset vyvarovat řady přirozených chyb v postprodukci.

První z nich, ztrácíte rovnováhu barev zvyšováním sytosti, a to vše proto, abyste upoutali pozornost zákazníka. Bylo by lepší zůstat na úrovni „jen dost živých barev“, kterou lze nakonec zjistit vizuálním experimentováním. Potom můžete také chtít retušovat a leštit povrch produktu do té míry, že je hladký a lákavý, ale zákazník ztrácí pocit textury. Nakonec zjistíte, že příliš velký kontrast nebo příliš ostré hrany zabijí dojem, když se zákazník o produkt začne více zajímat a začne jej pečlivěji zkoumat. Jde opět o otázku správné rovnováhy mezi prvním dojmem a skutečným obrazem produktu.

 

Zvýrazněte podrobnosti o produktu

„Síla rozhodování je v detailech“ může být pro online maloobchodníky velmi dobrou zásadou. Fotografie vašeho produktu by měly používat vysoké rozlišení pro lepší vykreslení detailů. Něco, co je důvodem ke koupi pro jednu osobu, pro druhou může být důvodem pro vrácení. 

Neomezujte se na jednu fotografii produktu a ukažte více zobrazení, ale mějte na paměti, že se nic nemá přehánět. Je také čas implementovat nové technologie, jako jsou 360stupňové prezentace nebo videa.  

 

Snažte se udržovat si své zákazníky

Udržujte popis produktu a fotografie aktuální. Jakmile výrobce nebo dodavatel změní obal, logo, barvu nebo jakýkoli jiný detail produktu, aktualizujte jej ve svém internetovém obchodě. Jednoduchý tip, který vám ušetří spoustu dalších problémů.

Závěrem

Našich několik tipů na snížení míry vracení produktů z vašeho e-shopu se zaměřuje výhradně na produktovou fotografii jako řešení. Výzkum UX ukázal, že počet vráceného zboží budete moci snížit nabídnutím přesných vizuálních informací. 

 

Profesionální produktové fotografie jsou zárukou autentičnosti, zvýšení prodeje ve vašich e-shopech a snížení počtu vráceného zboží!

 

                                                                                                                                   Zdroj: www.orbitvu.com