SPODNÍ PRÁDLO VSTUPUJE DO EKOSYSTÉMU WSN

By  |  0 Comments

Ve dnech 21. – 23. ledna 2023 se konal první postpandemický ročník nejvýznamnějšího veletrhu spodního prádla v Evropě – Salon International de la Lingerie. Veletrh se poprvé konal v péči nového pořadatele – WSN, kterému Eurovet svěřil dohled nad svými akcemi (Salon International de la Lingerie a Interfiliere).

WSN byla doposud zodpovědná za módní akce související s oblečením, doplňky a kosmetickým průmyslem, jako jsou Who’s Next, Bijorhca a Impact. Nyní se k této rodině připojily veletrhy spodního prádla. Jak vysvětlil Frédéric Maus, výkonný ředitel WSN, kombinace akcí má vytvořit synergický efekt mezi odvětvími, umožnit vám čerpat ze vzájemných zkušeností a zintenzivnit obchodní čas strávený během pařížských akcí. Každá událost si zachovala svou identitu a zároveň těžila z toho, že je součástí globální události. V podstatě se dá říci, že se organizátorům podařilo dosáhnout zamýšleného efektu – veletrh spodního prádla zůstal pod značkou SIL, s vlastním programem a přehlídkami, a zároveň zvýšením počtu návštěvníků akce a větší počet vystavovatelů na veletrhu byl jednoznačně patrný.

Přehlídky, hrdost a sláva pařížského veletrhu spodního prádla, se stejně jako dříve konaly třikrát denně, přičemž poslední přehlídka každého dne představovala výběr nejzajímavějších návrhů od vystavovatelů. Agentura zodpovědná za výpravu přehlídek se tentokrát zaměřila na ekonomickou scénografii a choreografii odkazující na styl známý z přehlídek v rámci pařížského FashionWeeku. Díky tomuto postupu hrálo spodní prádlo prezentované na přehlídkovém mole první housle. Organizátoři dodrželi slovo a přizvali ke spolupráci nejrůznější modelky, čímž se opět posunuli o krok směrem k větší inkluzivitě v módním průmyslu.

Novinkou této edice bylo stírání hranic mezi třemi akcemi v oblasti spodního prádla – Salon International de la Lingerie (spodní prádlo), Exposed (značky butikových návrhářů) a Interfiliere (látky a doplňky). Také poprvé bylo fórum trendů vytvořeno jak z materiálů (co nás čeká v budoucnu), tak z hotových produktů (tedy kolekcí, které se v obchodech objeví mnohem dříve). Na co se vyplatí vsadit v příštích sezónách? Pro temnou smyslnost, měkké pohodlí a super flexibilitu, mlhy a průhlednost, optimistické barvy, odkazy na minulost a řemeslo, stejně jako krásné, sofistikované detaily a samozřejmě udržitelnost.

Jak hodnotíme tento ročník? Dobrý, dokonce velmi dobrý! I přes počáteční organizační problémy (přirozené v případě prvního vydání spojujícího v podstatě různé akce) se nový tým této příležitosti chopil a připravil úspěšnou edici se zajímavými značkami. Podařilo se také přilákat mnoho návštěvníků, což je vlastně hlavní měřítko úspěchu ve výstavnictví. Chyběla nám rozsáhlejší konferenční část, na kterou jsme byli zvyklí z předchozích ročníků, a veletržní akce věnovaná pouze hostům a vystavovatelům veletrhu spodního prádla. Jsme si jisti, že vše je ještě před námi. Další ročník veletrhu je naplánován na červenec. Nemůžeme se dočkat!