JAK VYTVOŘIT ATRAKTIVNÍ OBCHOD

By  |  0 Comments

 

 

Jak vytvořit atraktivní obchod

Časy, kdy k dosažení finančního úspěchu stačilo mít dobré zboží, jsou minulostí. Není to snadné, protože zákazníci jsou stále náročnější, i když o tom často ani nevědí. Očekávají nejen dobrý výběr zboží, ale také odpovídající služby a příjemný interiér prodejny.

Zajímavé a atraktivní zařízení obchodu vyžaduje, abyste prošli celým procesem krok za krokem. Je důležité si to dobře promyslet a naplánovat. Proč? Protože není horší situace než vytvořit obchod a poté jej opravovat. To vytváří zbytečné náklady.

Co odlišuje atraktivní obchod?

Interiér obchodu, musí mít charakter a být mimořádný.

Atraktivně vypadající obchod přitahuje pozornost zákazníka, dává určitý příslib, že v obchodě najde zajímavé zboží a bude profesionálně obsloužen. Než bude mít zákaznice možnost posoudit vaši práci jako brafitterky, vyvodí závěry na základě vzhledu obchodu. Vaší vizitkou je v tomto ohledu atraktivní výloha a interiér. Uspořádání obchodu ovlivňuje dojmy z návštěvy a může rozhodnout, zda se návštěvník rozhodne zboží vyzkoušet a koupit.

Chcete-li, aby interiéry vašeho obchodu potěšily oko, pomohly vytvořit image vašeho profesionálního přístupu, stojí za to postarat se o první dojem.

 

Než začnete:

Nejdůležitější a klíčový moment, než začnete plánovat nebo navrhovat obchod, je uvědomit si, že obchod je pozadím zboží, a nikoli naopak. Je to velmi důležité. Během obchodních revolucí jsme někdy pracovali s obchody, pro které architekt navrhl velmi barevný a silný interiér. Na papíře vše vypadalo dobře, ale když majitel do interiéru přidal zboží, nebylo to již nijak atraktivní. Obraz obchodu je základem, na kterém můžete vybudovat silnou značku, a jeho interiéry mohou být pozadím například pro příspěvky, které zveřejníte na sociálních médiích.

Rozhodně nejde o vyplnění prostoru za každou cenu drahým nábytkem nebo jasnými barvami. Nejdůležitější je soulad. Kde tedy začít?

Styl a barva:

Vyberte si styl interiéru, který bude odpovídat vašemu logu a povaze produktů, které budete v obchodě prodávat. Dobrým místem, kde hledat inspiraci pro výběr stylu interiéru, je samozřejmě web Pinterest. Můžete se inspirovat trendy, ale nenechte se unést.

Zvažte také věkové rozpětí svých klientů. Stojí za to zvolit jeden styl a poté interiér důsledně stavět v tomto duchu. Styl interiéru lze zdůraznit doplňky ve výloze, u pokladny nebo v kabinkách a samozřejmě v čekárně, pokud ve vašem obchodě je. Při výběru interiérového designu je také třeba mít na paměti, že v obchodě se spodním prádlem by měl být interiér velmi teplý a pěkný. Když píšeme o pěkných a teplých interiérech, nemyslíme tím barokní křesla a těžký samet na stěnách. Musíte dbát na to, aby byla zachována rovnováha.

Pokud máte ve svém logu např. růžovou barvu, pak stojí za to, aby se stejný odstín objevil i v některých akcentech v prostoru obchodu. Je důležité nepoužívat tuto barvu v celém obchodě jako základ. Barvy mohou ovlivnit emoce, vnímání a náladu.

Z tohoto důvodu jsou barvy mocným marketingovým nástrojem, jehož důležitost nelze podceňovat. Doporučuji vám, abyste v interiéru přemýšleli, ale zároveň odvážně používali barvy. Rozhodnutí o bezpečných bílých barvách je správné, ale pokud je ve městě několik obchodů se stejnými produkty a každý je bílý, nijak se neodlišíte. Doporučuji vám zvolit barevný akcent, který dotvoří interiér a zároveň vám umožní vyniknout nad konkurencí.

 

Funkčnost:

Dalším důležitým momentem je zvážit, jak naplánovat prodejnu, aby byla vznikla pohodlná místa pro prodej, pokladnu a klíčové místo – vybavení zkušebních kabinek. To je místo, kde se obvykle rozhoduje o koupi. Je důležité, aby umístění kabinky poskytovalo zákazníkům co největší komfort při zkoušení, tj. co nejdále od vchodu. Je také důležité, aby při vstupu do obchodu nebyly viditelné žádné závěsy. Pro osobu, která zkouší spodní prádlo, to není příjemná situace, když brafitterka podává další podprsenky ke zkoušení a byť jen trochu odhalí závěs a ostatní zákazníci ji mohou pozorovat. Pohodlí a bezpečnost jsou v obchodě se spodním prádlem zásadní.

Další otázkou je, jak rozmístit volně stojící nábytek, který by neměl být příliš vysoký – ne více než 130–150 cm a neměl by zákazníkovi bránit v pohodlném průchodu.

Nábytek:

Při výběru nábytku je důležité, aby byl mobilní, tj. nebyl instalován natrvalo. Proč je to tak důležité? Pokud se rozhodnete rozšířit sortiment, například prezentovat nově trička, mobilní nábytek si s tím poradí bez problémů. Rozhodnete-li se pro nejběžněji využívaný nábytek nástěnného typu, je třeba mít na paměti, že pouhá montáž nábytkových panelů na zeď problém nevyřeší. Takový kus nábytku potřebuje orámování, aby interiér získal charakter, může to být rám nebo barevná zeď, existuje mnoho možností.

Pokladna:

O pokladně jsem již psala články, které byly publikovány v Módním Prádle. Jen vám připomenu, že     je ideálním místem pro prodej doplňkových produktů. Při plánování pokladny pamatujte na prostor pro produkty jako jsou pásky, výměnná náhradní ramínka a jiné drobné výrobky.

Zkušební kabinka:

Konečné rozhodnutí o nákupu nejčastěji padne v kabince. Zejména v obchodě s prádlem je správná kabinka velmi důležitá, protože právě zde pracuje brafitterka s klientkou. Prostor v kabince je klíčovou otázkou, měla by být pohodlná pro dvě osoby. V kabince stojí za to postarat se o velmi pěkné a dobré světlo v teplé nebo přírodní barvě. Je důležité, aby osvětlení nebylo příliš silné a neuráželo klienta, protože právě v tomto prostoru se musí klientka svléknout a vyzkoušet si podprsenku. Je důležité, aby atmosféra v kabince byla příjemná a milá a ne jako atmosféra v zubní ordinaci, kde je potřeba hodně světla. Závěsy jsou dalším nesmírně důležitým prvkem, který při nesprávném výběru může vše pokazit. Nejvhodnější jsou silné látky, které nepropustí světlo, pěkně sedí a rychle se neznečistí. Samotný závěs by měl být správně upevněný, aby se klientka cítila pohodlně, protože ve zkušební kabince není pravděpodobně nic horšího, než příliš úzký závěs!

Ramínka na zavěšení podprsenky při zkoušení jsou dalším prvkem šatny, který může při špatném výběru zkazit nakupování. V kabince by měl být i dostatek háčků na odložení svlečeného prádla a šatů, kterých může být zejména v zimě celkem dost.

A další pro pověšení zboží, které si vybere nebo které je do kabinky podáváno obsluhou. Sedadlo v kabince by mělo být dostatečně velké, aby si tam klientka mohla položit kabelku a nějaké oblečení. Nakonec je také dobré, aby se v kabinkách objevily některé dekorativní prvky, které odkazují na interiér obchodu. Pohodlí, pohodlí a ještě jednou pohodlí! 

Výloha:

O výlohách jsme si toho prostřednictvím Módního Prádla řekli již hodně. Abych vám tedy připomněla dva nejdůležitější body. Osvětlení by mělo být instalováno na kolejničkách. V současné době existuje spousta zajímavých řešení osvětlení pro výlohy i v kutilských obchodech. Osvětlená výloha upoutá pozornost zákazníka z ulice.

Osvětlení:

Osvětlení je prvek, který ve skutečnosti nevidíme a který má obrovský dopad na vzhled a atmosféru obchodu. Stojí za to zvolit osvětlení na kolejničkách, protože nabízí skvělé možnosti uspořádání.

Na téma design obchodu jsem zmínila důležité a klíčové prvky obchodu.

V obchodě je samozřejmě důležité zboží a kvalita služeb zákazníkům, ale pokud je obchod pěkný a příjemný, je snazší navodit příjemnou atmosféru. To přináší výhodu, že když zákaznice bude přemýšlet o potřebě koupit si spodní prádlo nebo si bude chtít jednoduše zlepšit náladu nakupováním, přijde k vám do obchodu. Nakupování u vás je přece tak příjemné 😊!